Dossier

Consumenten in de hoofdrol bij korte ketens

Er is een toenemende behoefte bij ondernemers om in korte ketens te willen stappen. In de praktijk is het voor korteketenondernemers zeer lastig gebleken om een gezond verdienmodel te ontwikkelen. Daarbij blijkt het interpreteren van het consumentengedrag zeer lastig en een cruciaal onderdeel voor succes. In dit dossier wordt uitgelegd hoe je consumentengedrag kunt begrijpen en beïnvloeden. De gevolgen voor het businessmodel lichten we toe.

Begin hier

Inhoudsopgave

Begrijpen van consumenten

Beïnvloeden van consumenten

Inspelen op consumenten­gedrag

Realisatie van een onderscheidende propositie

Voorbeelden uit de praktijk

Onderwijsmodule

Video's

Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat deze video niet getoond kan worden. Vink marketing aan in uw cookie-instellingen en ververs deze pagina om de video te tonen.

Verdienmodellen stadslandbouw

Wageningen Plant Research

Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat deze video niet getoond kan worden. Vink marketing aan in uw cookie-instellingen en ververs deze pagina om de video te tonen.

Kenniskring Rivierkreeft Groene Hart: kennisuitwisseling, ontmoetingen, informatie en inspiratie

Wageningen Marine Research

Contact

Reageren op dit dossier, of heb je andere vragen over Consumenten in de hoofdrol bij korte ketens? Laat een reactie achter of neem contact op.