Nieuws
Biologische producten met maatschappelijke waarde

Betekenisvol biologisch ondernemen gaat niet alleen over het duurzaam produceren van voedsel. Belangrijk is ook de maatschappelijke waarde van een product te vergroten. Dat doe je door burgers te betrekken bij bedrijven in de voedselketen. De brochure 'Verbindend ondernemen' laat zien hoe dat kan.
false
Publicaties
(4)Verbindend ondernemen: betekenisvolle biologische sector, vandaag en (over)morgen, rapport Wageningen University & Research, 2017
Zaadje op de rotsbodem: nieuwe voedselinitiatieven vinden niet snel een voedingsbodem, artikel Vork, 2017
De kunst van verbinden: pluriforme praktijkvoorbeelden binnen en buiten de agrifoodsector, rapport LEI Wageningen UR, 2015
Een wijde blik verruimt het denken: duurzaam voedsel produceren en consumeren in een breed kader, rapport LEI Wageningen UR, 2014
Links
(4)Nieuwe businessmodellen voor verbinding met consument en burger in biologische voedselketens, project Wageningen University & Research
Vertrouwen tussen boer en consument essentieel in voedselnetwerken, nieuwsbericht Groen Kennisnet, september 2017
Te kleine afzetmarkt voor regionale voedselinitiatieven, nieuwsbericht Groen Kennisnet, juni 2017
Verdere verduurzaming van biologische sector, nieuwsbericht Groen Kennisnet, maart 2017