Food Experience 2015
In het boek 'Food Experience 2015' worden veel concrete voorbeelden gegeven waarmee de nu afgestudeerde food innovators (47) en voedingsmiddelentechnologen (28) van HAS Hogeschool laten zien wat ze in hun mars hebben. Het boek is ingedeeld in een aantal richtingen: doelgroepenvoeding, nieuwe grondstoffen, procesoptimalisatie versus ambacht, nieuw product, afzetpunt/kanaal en Food Technology.
MeatGreen
Naast de algemene presentaties van de eindwerken wordt een aantal afstudeerprojecten uitgelicht en zijn er interviews met mensen uit het bedrijfsleven. Voorbeelden van concepten die in het boek zijn terug te vinden, zijn onder andere een bruisende cocktail op basis van paprikasap, kant- en klare groentecomponenten waarbij verse groenten zijn voorgegaard op lage temperatuur en een originele vriesverse smoothie.
Ook is er onder de naam ‘Nummertje’ een nieuwe formule voor Aziatisch eten bedacht, is er een kant-en-klare Nederlandse maaltijd in blik voor studenten met examenstress en is er speciaal voor de vleesminderende consument de MeatGreen, een burger die bestaat uit 50% vlees en 50% groente.
Belicht
In het artikel 'Van groente-vleesburger tot franchiseconcept: HAS Food Experience 2015' uit Food & Nutritions wordt ook aandacht besteed aan de presentatie van het boek en wordt een viertal afstudeerprojecten belicht.
(Bron foto: HAS Hogeschool)