Is jouw huisdier de nieuwe petinfluencer?

Onderwerp
petinfluencers
Interessant voor
dierverzorgers, huisdierbezitters, dierenspeciaalzaken
Je kent ze waarschijnlijk wel, de reclames met (huis)dieren. De puppy’s van het toiletpapier, de hamster van de supermarktketen of de katten van het kattenvoer, je hebt ze misschien wel eens langs zien komen. Maar reclame beperkt zich al lang niet meer tot advertenties of televisiespotjes. Influencers krijgen een steeds groter rol in de wereld van de marketing en reclame.
Maar doe je er als bedrijf goed aan influencers in te zetten? Dit artikel in Dibevo laat zien wáár in je marketingproces influencers een toegevoegde waarde kunnen hebben. Zaken als exclusiviteit, het expertniveau van de influencers en het aantal volgers kunnen effect hebben op de geloofwaardigheid van jouw bedrijf.
Petinfluencers
Influencermarketing blijft niet beperkt tot mensen, ook dieren worden ingezet als zogenaamde petinfluencers. Het artikel in Divebo laat je kritisch nadenken over de inzet van deze petinfluencers voor jouw bedrijf. Dierenwelzijn is dan een belangrijk thema dat om de hoek komt kijken. Is het werk als influencer goed voor de dieren en is hun inzet toegestaan? In de aanpak die dieren met schadelijke uiterlijke kenmerken moet gaan verbieden is bijvoorbeeld een vertoningsverbod opgenomen
Mijn kat wordt beroemd
Maar hoe ziet het werk van een petinfluencer er nu eigenlijk uit? De NPO3-serie Beestachtige Liefde neemt je mee in de wereld van de petinfluencers. In de aflevering “Mijn kat wordt beroemd” ga je naar een dierencasting samen met kat Charlie. Ook ga je op bezoek bij Debbie. Zij heeft vier beroemde katten die veel volgers opleveren op Instagram.